הוצאת תעודת יושר תאילנדית

אחת הבעיות שאיתה מתמודדים תושבי חוץ המעוניינים להוציא תעודת יושר תאילנדית, היא העובדה כי לרשויות אין מודעות בתחומים האלו.

כלומר אין שיתוף פעולה מצד המשטרה ולכן חשוב וצריך להגיע מוכנים! אז אני כאן כדי לעשות לכם קצת סדר בעניין הזה.

לפני הכל, צריך להבין ולהרחיב על הליך הוצאת תעודת יושר בתאילנד.

אלו הסיבות שאדם יצטרך להוציא תעודת יושר תאילנדית:

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
  1. במקרה של הופעת סמכות בנגקוק בדרכון, מסיבות כאלו ואחרות, מחויב בתהליך האזרחות להציג תעודת יושר (אם תשאלו אותי, במידה וכבר שוהים בישראל, עדיף להוציא דרכון חדש ממשרד הפנים עם סמכות ישראלית).
  2. ישראלי המחזיק גם באזרחות תאילנדית.
  3. ישראלי שנולד בתאילנד.
  4. עבר פלילי בתאילנד.

סיבה נוספת והיא הפופולרית מכולן, היא שהייה מעל שלושה חודשים בתאילנד.

ולכן, לפי החוקים של הוצאת האזרחות הפורטוגלית, כל אדם השוהה מעל שלושה חודשים במדינה זרה מחויב להמציא תעודת יושר מאותה מדינה בה הוא שוהה.

לא אלאה אתכם בפרטים, אך מאמצע 2019 אנחנו לא מחויבים לצלם את כל דפי הדרכון, לכן יש הקלה מצד ממשלת פורטוגל לגבי תהליך האזרחות מבחינת תעודת היושר.

*למידע נוסף בתחום זה ספציפית מוזמנים ליצור איתי קשר בפרטי.

ההוצאה עצמה - פרטים טכניים:

כדי להוציא תעודת היעדר עבר פלילי\יושר, מבקש הבקשה חייב להיות בתאילנד.

 

כלומר, לא ניתן להוציא תעודה זו ללא שהייה בפועל בתאילנד.

 

מסיבה אחת נורא פשוטה, כדי להוציא את תעודת היושר, המשטרה לוקחת טביעות אצבע.

 

במקרה וכבר קיים תיעוד לטביעות אצבע, אין צורך להגיע פיזית וניתן להשתמש במייפה כוח.

 

את תעודת היושר ניתן להוציא אך ורק בבנגקוק משום שהיא תחנת המשטרה המרכזית ובסמכותה לטפל בעניינים מסוג זה.

 

תהליך ההוצאה מתחלק לשני חלקים:

החלק הראשון

ראשית, לפני שמגיעים לתחנת המשטרה, מומלץ ליצור קשר עם שגרירות פורטוגל בבנגקוק ולבקש מהם מכתב מפורט לגבי תהליך האזרחות ודרישת התהליך לתעודת יושר תאילנדית. את המכתב הזה אנו נדפיס ונשמור ואיתו נגיע למשטרה בבנגקוק. נוהל זה אינו פופולרי בתחנת המשטרה לכן מומלץ ורצוי להגיע עם דוגמא. מצ"ב דוגמא לתעודת יושר תאילנדי

שנית, כל תעודה מחויבת באגרה, ואנו נשלם את האגרה על תעודת היושר

לאחר תשלום האגרה מומלץ להדפיס אסמכתא של התשלום כדי למנוע אי נעימויות מול המשטרה עצמה.

לאחר מכן, אנו נגיע לתחנת המשטרה עם:

  1. דרכון
  2. אישור ממשרד הפנים על מגורים בתאילנד .
  3. תשלום אגרה (על לקיחת טביעות אצבע)
  4. מכתב מהשגרירות

לאחר שנזמין מהמשטרה את תעודת היושר, צפי ההגעה לתעודה הוא בין שבוע לחודש.

 

בעצם לא ניתן לדעת במדויק מתי היא תגיע ומומלץ להתקשר פעם בשבוע לשאול מתי ניתן לאסוף את התעודה מהמשטרה.

 

חשוב לציין, כמו בכל מדינה, גם בתאילנד ישנה חותמת אפוסטיל (חותמת זו נותנת תוקף רשמי לאותו מסמך ע"י המדינה ומכירה במסמך זה כרשמי ונכון).

 

מרגע ההזמנה, תעודת היושר התאילנדית תקפה למשך חודשיים.
ולכן עד חודשיים מרגע ההזמנה ניתן להחתים את תעודת היושר באפוסטיל, מעבר לכך היא לא תהיה תקפה ותידרשו בהזמנת תעודה חדשה.

החלק השני

בחלק זה ניתן להשתמש בנותן שירות שיעשה עבורכם\ן את כל הפרוצדורה.

בד"כ נותני השירות הם עורכי דין אשר יחתימו אתכם\ן על ייפוי כוח, ויעשו זאת תמורת שכר טרחה של בין 800-1,500 באט. (לבדוק את הסכום)

לאחר איסוף התעודה, יש להגיע להחתמת תעודת היושר.

הכתובות משתנות מדי פעם ולכן מומלץ להתעדכן בכתובת המדויקת.

 

כדי להחתים את תעודת היושר בחותמת האפוסטיל, יש להגיע עם:

  1. תעודת היושר
  2. כסף מזומן (להכניס פה את הסכום)
  3. דרכון לאימות

 

נוהל להחתמת תעודה באפוסטיל

יש להגיע בבוקר, בין 9:00-12:00 מגישים את האישור ולאחר מכן בין 14:00-16:00 מחזירים את התעודה.

 

לאחר מכן, מזל טוב! יש לכם תעודת יושר תאילנדית חתומה באפוסטיל ומוכנה לשימוש.

ע"פ חוקים אחרונים, בעת ההגשה לממשלת פורטוגל לאזרחות פורטוגלית, תוקף תעודות היושר הוא עד שנה.

 

 

*מאמר זה נכתב כהמלצה, ונכתב על סמך ניסיוני האישי ואינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי.

אין לראות במאמר זה כעובדות מוגמרות ומומלץ להמשיך ולחקור בנושאים אלו.

רוב התודות לספיר שעברה את התהליך ושיתפה אותנו בדעותיה.

 

יש לכם עוד שאלות?

דברו איתנו

השאירו פרטים ונחזור אליכם